Понеділок, 23.10.2017, 11:08
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Годинник
Контакти
вул. Некрасова, 127
м. Біла Церква, Київська область, 09100
-------------------------
тел.(04563)7-01-10
E-mail:
school21ukr2@ukr.net

Психічне здоров’я школярів


 

 

Десять правил самоорганізації при засвоєнні
навчального матеріалу


Правило перше.
Заздалегідь плануйте свій час так, щоб в години навчань ніщо не відволікало вас (візити друзів, телефонні дзвінки і тому подібне).

Правило друге. Приступаючи до роботи, заздалегідь організовуйте своє робоче місце.

Правило третє. Приступаючи до занять, максимально мобілізуйте свою волю, постарайтеся перестати думати про те, що займало ваші думки перед цим. Кращий спосіб – попередній перегляд матеріалу завдання, складання плану майбутньої роботи.

Правило четверте. Стійкість уваги багато в чому залежить від того, наскільки добре ви розумієте матеріал, що вивчається (розуміння більшою мірою грунтується на знанні попередніх розділів програми). Тому, приступаючи до вивчення нової теми, заздалегідь прогляньте попередній розділ, перегорніть конспект. Якщо ж цей матеріал з якоїсь причини взагалі вами не вивчався, починайте з ліквідації існуючих пропусків.

Правило п'яте. Якщо зосередити увагу на учбовому матеріалі заважають хвилювання, тривога у зв'язку з майбутнім іспитом, сторонні думки, займіться конспектуванням. Через свою безперервність цей процес робить неможливими часті і тривалі відключення уваги. Приблизно такий же ефект дає читання матеріалу, що вивчається, вголос. Після того, як вам вдасться зосередити на нім стійку увагу, можна повернуться до читання про себе.

Правило шосте. Читайте новий матеріал так, щоб він глибоко осмислювався. Але при цьому пам'ятаєте, що занадто сповільнений темп, сприяє частим відключенням уваги на сторонні об'єкти.

Правило сьоме. Прагніть чергувати читання з обдумуванням і переказом, вирішенням завдань, придумуванням власних прикладів, оскільки це попереджає виникнення психічного стану монотонності, при якому стійкість уваги різко знижується. Зміна учбових предметів при виконанні домашніх завдань також сприяє збереженню стійкої уваги. Проте така зміна не повинна бути дуже частою: це приводить до зайвої суєти, поверхневого сприйняття учбового матеріалу.

Правило восьме. Контролюйте, пригнічуйте мимовільні перемикання уваги на сторонні об'єкти, викликані дією як зовнішніх подразників (ляскання дверей, звуки автомобільного клаксона, чиїсь голоси, що доносяться через відкрите вікно, і тому подібне), так і внутрішніх стимулів (розумові асоціації). Усвідомивши, що відбулося мимовільне перемикання уваги, старайтеся вольовим зусиллям знов направити його по потрібному руслу.

Правило дев'яте. Якщо в процесі читання ви несподівано усвідомили, що на якийсь час «відключилися», змусьте себе негайно повернутися до того місця, де відбулося відключення. Визначити його досить легко: весь попередній текст, при повторному читанні сприйматиметься як незнайомий. Природно, читати без таких повернень означало б витрачати час порожню, займатися самообманом. Обов'язкові повернення не тільки забезпечать засвоєння сприйманого учбового матеріалу, але і сприятимуть підвищенню загальної стійкості уваги.

Правило десяте. Не забувайте про гігієну розумової праці, нормальному освітленні і температурі, про регулярні перерви.

 

 
Корисні посилання
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Пошук
Архів записів