Понеділок, 23.10.2017, 11:07
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Годинник
Контакти
вул. Некрасова, 127
м. Біла Церква, Київська область, 09100
-------------------------
тел.(04563)7-01-10
E-mail:
school21ukr2@ukr.net

Каталог статей

Головна » Статті » Патріотичне виховання » На допомогу вчителю

Пам’ятки рекомендації вчителям української мови і літератури
1. На уроках мови вивчати сліва-символи, у яких закарбовано культурний досвід минулих поколінь: лелека, калина, кладка, чорнобривці, вишиваний рушник і под.
2. Збагачувати учнівський словник колоритними фразеологічними одиницями, що витворені попередніми поколіннями, позитивно позначатиметься на розвиткові образного мислення, розумінні ментальності свого народу: або пан, або пропав; у степу і хрущ м’ясо; береженого Бог береже, а козакашабля; де два козаки, там три гетьмани і под.
3. Добирати дидактичний матеріал різних тематичних груп: мистецтво, дозвілля, техніка, Інтернет, салон краси, одяг, здоров’я, спорт, наука, кулінарія, офіс, транспорт тощо.
4. Використовувати  цікавий дидактичний матеріал із сучасного життя для опанування мовних явищ.
5. Знайомити учнів з міфами , легендами, народними переказами і казками, календарно – обрядовим й історичними піснями українського народу.
6. Під час знайомства з історичними постатями унаочнювати виклад літературно – історичного матеріалу.
7. На уроках і позаурочний час  культивувати  поняття  як “Україна”, “мати”, “хата”, “лелека”, “вишиваний рушник” і под
8. Вивчення таких творів, як “Лебеді материнства” В. Симоненка, “Любіть Україну” В. Сосюри, “Дорогою ціною” М. Коцюбинського має бути не декларативним, а  глибоко змістовним, із розкриттям символів, із застосуванням особистісно орієнтованих підходів, із проекціями в сучасне життя.
9. На уроках  на високому професійному рівні переконливо демонструвати мистецькі переваги кожного художнього твору, які вивчають у 9-11 класах, застосуючи  особистісно орієнтований підхід в навчанні, проблемно-пошуковий метод, використання проектної технології тощо.
10. Прилучати школярів до мистецького контексту (живопису, архітектурі, скульптурі, музиці) й міжпредметним зв’язкам (іноземні мови, зарубіжна література, історія України, всесвітня історія).
11. Вивчити художні твори у тісних зв’язках зі світовим мистецтвом і історією.
12. Національно-патріотичне виховання на уроках літератури здійснювати на основі проблемного вивчення художніх текстів, де є активна чи пасивна позиція героїв у ставленні до проблем національного відродження; їхньої системності, де домінантою є настанови до національного відродження.
13. Досліджувати творчість митців, чиї імена були безпідставно забуті, визначаючи   їхнє місце в літературі свого часу і в духовній скарбниці сучасності, використовуючи  «Історію українського письменства» Сергія Єфремова, «Історію української літератури» Дмитра Чижевського, літературознавчі праці Михайла Грушевського, Григорія Костюка, Михайла Возняка та інших.
14. Використовувати систему роботи з питань патріотичного виховання під час вивчення творів Т.Шевченка, Лесі Українки, В.Барки, У. Самчука, Т. Осьмачки, В. Сосюри, О. Гончара,О.Довженка, П. Загребельного,  В. Симоненка, Л. Костенко, В. Стуса та інших письменників
15. Практикувати на уроках української літератури моделювання ситуацій, які сприятимуть розумінню учнями суспільно-політичних явищ, змальованих автором у творі, проводити аналогії із сучасністю; через мистецтво слова пробуджувати національну свідомість.
 
Категорія: На допомогу вчителю | Додав: Teacher21 (30.10.2016)
Переглядів: 34
Корисні посилання
Пошук